Tvåspråkig regnbågsmässa avslutar Pride

På söndagens regnbågsmässa blir det sydamerikanska toner och singer-songwriter. Biskop Bo-Göran Åstrand håller predikan.

regnbåge

På söndag den 17 juli klockan 15 ordnas en tvåspråkig regnbågsmässa i Trefaldighetskyrkan. Vasa Seta r.f. firar 50 år, och regnbågsmässan är en del av det officiella programmet under Pride-veckan.

Biskopen i Borgå stift, Bo-Göran Åstrand, kommer att predika vid mässan. Mässan bjuder på ett lite annorlunda program än vanligtvis. Singer-songwritern Rebecca Varhama, aka Remiha, från Vasa uppträder med både egna och andras stycken. På slagverk medverkar Ian Mittilä som spelar cajon, en sydamerikansk trumma. Tillsammans med Mittilä kommer kantor Mari Renvall att sjunga kristen reggaeton på spanska. Psalmerna sjungs ur psalmbokstillägget på finska och svenska.

Medverkande präster är också Tiina KeinänenAnders Lundström och Eva Thölix

Efter mässan blir det kaffe i Kyrkparken, och vid regn flyttas kaffet ner i kyrkans krypta.

Regnbågsmässan är ett samarbete mellan Vasa svenska församling, Vaasan suomalainen seurakunta och Vasa Seta r.f.

2022-07-14 13:37:00.0