Kaffe, aktiviteter och info om avfallshantering i Kyrkparken

Onsdag 24.5 klockan 12–15 ordnar församlingen en Rättvis handel kaffepaus i Kyrkparken. Vi bjuder på Rättvisemärkt kaffe, te, saft och kex. Det blir också spårning och käpphästbana. Också Stormossen finns på plats med material och info om det nyaste inom avfallshanteringen.

Fyra kvinnor bakom ett bord i ett tält.

Missionsledare Piritta Pitkämäki Ihatsu, barnledarna Brott-Marie Kvist-Grönros och Martina Skoglund och församlingssekreterare Anna-Karin Lärka fanns på plats när församlingen ordnade Rättvis handel kaffepaus 2022.

Vi bjuder på Rättvisemärkt kaffe, te, saft och kex. Det blir en spårning med Rättvis handel-tema och så finns det en käpphästbana.

Stormossen informerar om det nyaste inom avfallshanteringen och delar ut bioavfallspåsar och sorteringskassar.

Rättvis handel kaffepausen hålls onsdag 24.5 klockan 12–15 i Kyrkparken. Det går bra att komma och gå som det passar. Vid regn är vi i Trefaldighetskyrkans Krypta.

Tilläggsuppgifter

Piritta Pitkämäki Ihatsu
Piritta Pitkämäki Ihatsu
ledare för missionsarbete och internationellt arbete