Doputställning

Vi ordnar en doputställning i Trefaldighetskyrkan i sommar! Vi har också en virtuell utställning. Låna ut din dopkolt, fota den eller skicka in ett foto från dopet.
Dopkolt web_XL.jpg

I utställningen i Trefaldighetskyrkan sommaren 2019 visas församlingsmedlemmars dopkoltar, samt övrigt material som hör ihop med dopet, till exempel gamla dopbevis.

Om du vill medverka i doputställningen genom att låna ut din eller släktens dopkolt eller annat material så kontakta Johanna Backholm:

johanna.backholm@evl.fi, 044 480 8310

Berätta även historien bakom dopkolten eller föremålet. Det kan vara vem som har använt den, var den har burits, vem som har tillverkat den och känslomässiga kopplingar till kolten. Du får formulera dig fritt.

Det går också att enbart skicka foton som har att göra med dopet. Vi publicerar dem i en virtuell utställning på den här webbsidan. Vi väntar på dina bilder!

Bilderna publiceras på webbsidan: www.vasasvenskaforsamling.fi/livets-fester/doputstallning

2019-05-23 11:22:00.0