Besök från vänförsamlingen Mazimbu

Daniel Mushi som är sekreterare i Mazimbu församling i Tanzania besöker oss 17–31.10. I samma resa deltar också Emanuel Tengeneza som är pastor i Bungo församling.
Porträttbild av Daniel Mushi

Daniel Mushi

Daniel Mushi som är sekreterare i Mazimbu församling i Tanzania besöker oss 17–31.10. Mushi arbetar som lektor vid jordbruksuniversitetet Sokoine University of Agriculture i Morogoro men fungerar också som sekreterare i vår vänförsamling. I samma resa deltar också Emanuel Tengeneza som är pastor i Bungo församling, som är finska församlingens vänförsamling i Tanzania.

I Vasa kommer gästerna att bekanta sig med församlingarnas verksamhet och omgivning såsom världsnaturområdet och universiteten.

På lördag kväll 19.10 kl. 18 ordnas en tvåspråkig missionsafton i Stora församlingssalen på Skolhusgatan 28. Gästerna berättar om och visar bilder från sina församlingar. På söndag 20.10 predikar Daniel Mushi i Sundom kyrka kl. 10 och i Trefaldighetskyrkan kl. 13.

Vänförsamlingsarbetet är internationell diakoni och omfattar kontakt mellan församlingarna, utbyte av tankar, besök, ekonomiskt bidrag och förbön.

2019-10-16 13:53:00.0