Österbottniska musiker i välgörenhetskonsert för Gemensamt Ansvar

Lotta Borg, Hans Martin, Markus Bergfors och Peter Sjöblom uppträder i en välgörenhetskonsert för insamlingen Gemensamt Ansvar som Vasa svenska församling ordnar lördagen den 24 april klockan 18.

Foton av olika människor. Text: Strömmad välgörenhetskonsert till förmån för Gemensamt Ansvar insamlingen. ...

Lotta Borg, Hans MartinMarkus Bergfors och Peter Sjöblom uppträder i en välgörenhetskonsert för insamlingen Gemensamt Ansvar som Vasa svenska församling ordnar lördagen den 24 april klockan 18. Konserten strömmas på församlingens Youtubekanal och i Sundom tv. Från församlingen medverkar kantorerna Monica Heikius och Karolin Wargh. Konferencierer är Hanna Jern och Jessica Emaus.

Artisterna uppträder med två låtar var och bjuder också på musik de skrivit själva.

– Jag är både nöjd och stolt över att vi har lyckats få så prominenta artister till vår konsert. Jag är också rörd över den goda viljan hos dessa artister som ställer upp helt utan ersättning i denna tid när inkomster från andra evenemang på grund av coronapandemin har fallit bort, säger församlingspastor Hanna Jern.

Jag är rörd över den goda viljan hos dessa artister som ställer upp helt utan ersättning i denna tid när inkomster från andra evenemang på grund av coronapandemin har fallit bort.

Lotta Borg från Sundom gav ut sin första skiva i fjol med främst eget material. Dansbandsmusikern Hans Martin har gett ut cirka 20 album, och sålt över 500 000 skivor i Norden. Basbarytonen och kantorn Kristoffer Streng har gett ut sex skivor med främst andliga sånger. Kvevlaxbördige Markus Bergfors, även känd som Månskensbonden och som sångare i bandet Timshel, har skrivit och sjungit låtar som spelats flitigt på finlandssvensk radio de senaste tio åren.

– Jag är också glad över att vi har ett varierande utbud av musikstilar, säger Hanna Jern.

Årets Gemensamt Ansvar insamling fokuserar på äldre, utsatta personer i Finland och utomlands. En del av intäkterna används för att hjälpa äldre människor att utveckla sina digitala färdigheter. Information om olika sätt att delta i insamlingen ges under konserten och finns på församlingens webbsajt.

Delta i Gemensamt Ansvar insamlingen Vasa

Genom att ange Vasa svenska församlings referensnummer styrs 20 % av intäkterna till Vasa svenska församling.

MobilePay

Vid betalning med Mobilepay är vårt nummer 33648.

Nätblankett

Webbadressen till vår donationsblankett på webben är gemensamtansvar.fi/vasa

Länk till Vasa svenska församlings donationsblankett för Gemensamt Ansvar insamlingen

Inbetalning via banken

Vid betalning via banken eller nätbanken är vårt referensnummer 305789.

Insamlingskonton är:

Aktia: FI82 4055 0010 4148 41
Nordea: FI16 2089 1800 0067 75
Pohjola bank: FI14 5000 0120 2362 28

Insamlingstillstånd: RA/2020/639.

Se konserten

Konserten är en del av Vasa svenska församlings arbete kring Gemensamt Ansvar kampanjen och har planerats av frivilliga och anställda. Strömningen av konserten sköts också av frivilliga.

Konserten går av stapeln lördag 24.4 kl. 18 och strömmas från Trefaldighetskyrkan. Konserten syns på församlingens Youtubekanal och i Sundom tv.

Länk till konserten på Vasa svenska församlings YoutubekanalÖppna länk i ny flik

Sundom tv syns på kanalplats 951.

2021-04-22 12:30:00.0