Församlingarnas jullunch och -kaffe ställs in

Vasa kyrkliga samfällighet ställer in jullunchen och julkaffet för sina pensionärer och personal. Detta på grund av det försämrade coronaläget.

Juldekoration

De pensionerade medarbetarna samt personalen skulle ha bjudits på jullunch respektive -kaffe onsdagen den 15 december. För att förhindra eventuell spridning av coronaviruset avbokas nu tillställningarna. Det här berör Vasa svenska församling, Vaasan suomalainen seurakunta, samt församlingen i Lillkyro.

- Det är mycket tråkigt att vi återigen tvingas ta ett sådant beslut, men som situationen ser ut för tillfället finns det inte mycket vi kan göra. Jag hoppas på förståelse för detta och förhoppningsvis kan vi återkomma så snart situationen lugnat ner sig, säger Vasa kyrkliga samfällighets tf. ekonomidirektör Kjell Fellman.

2021-12-09 17:38:00.0