Färdigställandet av Gerby församlingshem fördröjs

Verksamheten i Gerby församlingshem inleds i slutet av september.
Gerbyyn seurakuntakoti 750 x 500_M.jpg

Verksamheten i Gerby församlingshem inleds 29 september

Som bäst görs strukturella förändringar inomhus i Gerby församlingshem för att utrymmena ska kunna utnyttjas bättre i fortsättningen. Meningen var att renoveringen skulle vara klar 15.9 och att verksamheten då kan inledas. På grund av fördröjningen inleds verksamheten först i oktober: kyrksalen och svenska församlingens dagklubbsutrymmen beräknas vara klara 29.9 och finska församlingens dagklubbsutrymmen 21.10.

Vasa svenska församlings verksamhet i Gerby församlingshem efter att renoveringen är klar:

• Söndagsskolan söndagar kl. 10.30 från och med 29.9.
  • Små och stora tisdagar kl. 9.30–11 från och med 1.10.
  • Dagklubben från och med vecka 40. Familjerna har informerats om datgar och klockslag skilt.

I församlingssalen görs större förändringar. Riktingen på salen ändras 90 grader och salen får en ny altartavla. Mellan församlingssalen och dagklubbsutrymmena kommer en skjutdörr av glas. Belysningen förbättras och finska dagklubbsuytrymmet får tilläggsutrymme. På gården byggs en lekplats.

2019-09-06 12:25:00.0