Strömmat program på Alla helgons dag

Under alla helgons dag minns vi våra avlidna. Vi pryder och tänder ljus på gravarna. Församlingen tänder ljus och läser namnen på avlidna församlingsmedlemmar. I år strömmas gudstjänsterna och likaså den traditionella konserten Stilla musik i allhelgonatid.

Röd ros i förgrunden. I bakgrunden syns ett gravljus och växtlighet.

Församlingens program på Alla helgons dag 31.10.2020.

Gudstjänst i Sundom kyrka

Kl. 10.00
Gudstjänst med ljuständning och namnuppläsning för församlingsmedlemmar i Sundom som jordfästs sedan Alla helgons dag år 2019. Gudstjänsten sänds i Sundom tv, kanalplats 951 och på Sundom tv:s Youtubekanal.

Länk till gudstjänsten i Sundom kyrka i sundom tv:s YoutubekanalÖppna länk i ny flik

Tv-gudstjänst

Kl. 12.00
Gudstjänst från Borgå domkyrka på tv, kanalen Yle Fem. Gudstjänsten är en repris från år 2019. Gudstjänsten kan också ses på Arenan.

Länk till gudstjänst från Borgå domkyrka på ArenanÖppna länk i ny flik

Gudstjänst i Trefaldighetskyrkan

Kl. 13.00
Gudstjänst med ljuständning och namnuppläsning av församlingsmedlemmar som jordfästs sedan Alla helgons dag år 2019. Gudstjänsten sänds på församlingens Youtubekanal. Gudstjänsten kan också ses på Sundom tv, kanalplats 951.

Länk till gudstjänsten i Trefaldighetskyrkan på Vasa svenska församlings YoutubekanalÖppna länk i ny flik

Ljuständning online från Sibbo kyrka

Kl. 16.00
Ljuständning online. Direktsänd andakt med ljuständning från Sibbo kyrka på Facebook. Arr. Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

Länk till Facebookevenemanget Ljuständning onlineÖppna länk i ny flik

Stilla musik i allhelgonatid i Uppståndelsekapellet

Kl. 17.00
Stilla musik i allhelgonatid med stråkensemble. Konserten sänds på Youtube. Konserten eftersänds också samma kväll kl. 20 i Sundom tv, kanalplats 951.

Länk till konserten Stilla musik i allhelgonatid på Vasa svenska församlings Youtubekanal

Medverkande

Sanna Mikkola, violinsolist

E. Grieg: Morgonstämning
Stråkensemblen

Konserten eftersänds också samma kväll kl. 20 i Sundom tv, kanalplats 951.

Stilla musik i allhelgonatid  Sundom tv

Kl. 20.00
Konserten Stilla musik i allhelgonatid från uppståndelsekapellet eftersänds i Sundom tv, kanalplats 951. Konsertprogrammet finns här ovanför.

Himlaliv: Sorgen efter våra änglabarn

Dessutom publiceras på lördag på Arenan ett nytt avsnitt av Himlaliv som den här gången har rubriken Sorgen efter våra avlidna änglabarn. Avsnittet är inspelat i Vasa. Redaktör Hanna Klingenberg.

Länk till programmet Sorgen efter våra änglabarn på ArenanÖppna länk i ny flik

Programmet sänds också i Yle Fem måndag 9.11 kl. 18.30.

2020-10-29 13:13:00.0