Temavecka om välbefinnande i sociala medier

Vasa svenska församling håller en temavecka om välbefinnande i sociala medier 9–15.11. Under veckan presenteras fysiska övningar för välbefinnande men också till exempel andliga övningar med hjälp av frälsarkransen.

Armband med olika färgers pärlor på en handled. Text: Välbefinnande.

Under temaveckan utgår vi från fem olika perspektiv på begreppet välbefinnande:

• Tisdag = fysiskt välbefinnande
  • Onsdag = mentalt välbefinnande
  • Torsdag = socialt välbefinnande
  • Fredag = andligt välbefinnande
  • Lördag = intellektuellt välbefinnande

Under veckan  delar vi också varje dag en andlig övning utgående från frälsarkransen. På söndag avslutar vi med en videoandakt. Frälsarkransen har skapats som ett träningsredskap av biskop emeritus Martin Lönnebo. Han säger ”resultaten av fysisk träning avtar fort med åldern. Psykisk träning kan vi med viss framgång hålla på med långt upp i åren. Men så börjar minnet svika. Resultatet av andlig träning är, tror jag, evigt.”

Temaveckan om välbefinnande lyfts på församlingens Facebooksida, Instagramkonto och Youtubekanal.

Länk till Vasa svenska församlings FacebooksidaÖppna länk i ny flik

Länk till Vasa svenska församlings InstagramkontoÖppna länk i ny flik