Orgel och sång på konserten 16 juni

Vasa finska församlings kantor Arto Ristolainen och sopranen Anna-Maria Jurvelin-Pesola uppträder på aftonmusikkonserten 16.6 kl. 19.30 i Trefaldighetskyrkan.

Delta i konserten i Trefaldighetskyrkan 16.6 kl. 19.30 eller via Youtube eller Sundom tv.

Länk till konserten på Vaasan suomalainen seurakuntas YoutubekanalÖppna länk i ny flik

C. Franck
E-duuri koraali

C. H. Gabriel
His Eye is On The Sarrow

G. Faure
Pie Jesu (Requiemistä)
En Priére (rukous)

A. Dvorak
Kaksi laulu sarjasta raamatullisia lauluja

C. Franck
Panis Angelicus

E. Melartin
Oi isä meidän

A. Ristolainen
Improvisaatio Iltavirrestä 563

Om artisterna

Arto Ristolainen

Vasa finska församlings kantor Arto Ristolainen har konserterat i Sverige, Estland samt på flera orter i Finland som organist både som solist och tillsammans med olika sångare och andra instrument.

Arto Ristolainen.

Anna-Maria Jurvelin-Pesola

Sopranen Anna-Maria Jurvelin-Pesola är en mångsidig musiker som har skapat en karriär både som opera- och konsertsångare och som kyrkomusiker. Hon har uppträtt som solist vid Savonlinna operafestival, Dalhalla operafestival i Sverige, Zürich opera i Schweiz, Frankfurt och Pforzheim operorna i Tyskland och i Finland i Vasa och Uleåborgs operor. Hon är sånglärare vid Meri-Lapin musiikkiopisto.

Anna-Maria Jurvelin-Pesola.

Det är fritt inträde till konserten.

Thu Jun 10 10:00:00 EEST 2021