Drop-in Rättvis handel-kaffepaus

tors 23.5 kl. 13.00 – tors 23.5 kl. 15.00
Människor under ett öppet tält i en park på våren.

Kyrkparken

Vi bjuder på Rättvis handel kaffe, te och saft samt kanelbullar från ett lokalt bageri. Möjlighet att så pumpor och solrosor tillsammans med Korholms 4H. Det finns kaniner att klappa och en käpphästbana för barn.

Välkommen på eftermiddagskaffe eller te kokat av Rättvis handel produkter. Samtidigt kan du få information om Rättvis handel.

Korsholms 4H finns på plats och informerar om sin verksamhet samt delar ut pumpa- och solrosfrön som du kan så. De har också med sig kaniner som man får klappa.

För barnen finns också en käpphästbana.

Vid regn är vi i Trefaldighetskyrkans Krypta.
  • Barn och familj Barn och familj
  • Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik

Vasa svenska församling

Tag kontakt

kommunikatör
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Webb, trycksaker, mediakontakt, sociala medier. Medlem i församlingens miljöteam och samfällighetens miljöarbetsgrupp.

ungdomsteolog
Hartmansgränden 6
65100 Vasa

Ansvarig för konfirmandarbetet. Vasa svenska församlings Rättvis handel kontaktperson.

församlingssekreterare
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Kyrkoherdens sekreterare, sekreterare i församlingsrådet. Miljöansvarig i Vasa svenska församling och medlem i församlingens miljöteam samt samfällighetens miljöarbetsgrupp.

vik. ledare för missionsarbete och internationellt arbete
Hartmansgränden 6
65100 Vasa

Medlem i församlingens miljöteam.