Delta och påverka

Du kan delta och hjälpa till både materiellt eller tidsmässigt som frivilligarbetare. All hjälp värdesätts och tas tacksamt emot.

Vilka är dina styrkor? Vad brinner du för? Församlingen är en plats där du kan bidra med det du är bra på.

Alla bär vi på olika kunskaper och färdigheter som kan vara till nytta för någon annan. I församlingen finns redan nu flera områden där det kontinuerligt behövs en hjälpande hand och kanske har du också någon kunskap som ytterligare kan berika verksamheten?

Vad vill du bidra med? Kan du hjälpa till med en punktinsats, tillfälliga projekt eller ett längre åtagande – tillsammans kan vi hitta något som passar just dig.

Exempel på uppgifter

Praktisk hjälp

• servera
  • hjälpa till i gudstjänster
  • besöka ensamma
  • sköta barn
  • punktinsatser inom diakonin
  • ekonomisk rådgivning

• spela eller sjunga på gudstjänster och andra sammankomster
  • spela eller sjunga på servicehem
  • sjunga i kör

Teknik, media och sociala medier

• strömma gudstjänster
  • fota
  • göra uppdateringar på församlingen sociala medier

Andligt ledarskap, gruppverksamhet

• hålla andakt
  • leda bibel- eller bönegrupper
  • leda bokcirkel
  • leda grupper

Anmäl dig som frivillig

Du kan anmäla dig som frivillig via en kontaktblankett. Fyll i dina uppgifter så tar någon från församlingen kontakt med dig.

Länk till kontaktblankett för frivilligarbete i Vasa svenska församlingÖppna länk i ny flik

Tre små stickade sockor.
Exempel på dopsockor stickade av församlingsmedlemmar.