Ung kvinna ser fundersam ut.

Ung och studerande

Ta kontakt med studentprästen!

När livet eller studierna är jobbiga kan det hjälpa att prata med någon. I Vasa heter den svenskpråkiga studentpräst en Hanna Jern. Hanna har tystnadsplikt och hon står gärna till din tjänst.

Du måste inte vara religiös för att uppsöka studentprästen, säger Hanna Jern.

Det går förstås också bra att kontakta vilken som helst av de andra prästerna i vår församling.

Länk till webbsida med prästernas kontaktuppgifter

Diakonin kan hjälpa vid ekonomiska bekymmer!

Diakonerna kan också hjälpa dig med samtal eller om du har bekymmer med ekonomin.

Länk till webbsida med diakonernas kontaktuppgifter

Församlingens verksamhet för unga vuxna och studerande

Länk till församlingens webbsida med information om verksamhet för unga vuxna och studerande

Ta kontakt

tf. kaplan, Sundom kapellförsamling
Skutnäsvägen 6
65410 Sundom

Förutom att jag är präst har jag en ämneslärarutbildning inom livsåskådningskunskap, filosofi och religion. Jag har arbetserfarenhet från skolvärlden, småbarnsfostran och från barnskyddet där jag jobbat med ungdomar som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.