Körsångare i en kyrka.

Musik för alla

Sången och musiken är Guds gåva till oss och ger oss kraft i vardagen. Musiken följer oss genom livet och ger glädje och tröst. Söndag som vardag förkunnas evangelium i toner av våra kantorer och församlingsbor. Musiken stöder församlingens böner och lovprisningar i högmässan och ger möjligheter att uttrycka nyanser i evangeliet där orden inte räcker till.

Vår önskan är att var och en ska få njuta av musiken, antingen som åhörare eller utövare.

Vi hoppas att du hittar något här som tilltalar dig. Om du själv vill vara med och musicera har vi flera körer som alltid är öppna för nya medlemmar. Vill du gå på konsert har du möjlighet att lyssna på musik i våra kyrkor året runt, och för det mesta dessutom helt gratis.

Dags att anmäla sig till musikskolan.

Under juni månad kan man anmäla sig till musikskolan. Info och anmälningsblankett hittas på musikskolans sida.

Länk till musikskolans webbsida

I församlingen finns två vuxenkörer, tre barnkörer och en orkester.

I musikskolan ges både enskild undervisning och gruppundervisning. De vanligaste instrumenten är piano och violin.

Länk till körernas webbsida

Länk till musikskolans webbsida

Länk till barnkörernas och Juniororkesterns webbsida

Tag kontakt

65100 Vasa

Vasa kyrkokör, musikskolan, pianoundervisning.

65100 Vasa

Sundomkören, Sundom skolkör, sångundervisning.

65100 Vasa

Jump & Joy-kören, Gerby-Mickarna, orgelundervisning.