Bröd skuret i skivor.

KOSTNADSFRI MATGEMENSKAP I VASA

Januari - maj 2024

Måndag:

kl. 11-12 måndagarna 19.2, 18.3, 15.4 & 13.5 i Stora församlingssalen, Skolhusgatan 28. EU-finansierad lunch för mindre bemedlade. (Arr. Vasa svenska och finska församlingar)

kl. 12.00 Lunch vid "NUMMEN OLKKARI", Kapellbacksvägen 8 . Diakoniarbetare på plats. (Arr. Vasa finska församling)

Tisdag:

kl. 9.30-11 Morgonmål i Brändö, Kaptensgatan 14-16. Diakoniarbetare på plats (Arr. Vasa svenska och finska församlingar)

kl. 13-15 Kaffe och smörgås vid "CROSS COFFEE", Handelsesplanden 4. Diakoniarbetare på plats (Arr. Vasa svenska församlinga)

Onsdag:

kl. 9.30-11 Morgonmål i Centrum, Skolhusgatan 26. Diakoniarbetare på plats (Arr. Vasa svenska och finska församlingar)

Mathjälp Vasa

Föreningens syfte är att från detaljhandeln i Vasa med omnejd samla in livsmedel som annars skulle gå till avfallshanteringen, och att dela ut den till behövande inom samma område. Föreningen fullföljer sitt syfte genom att på olika platser inom området dela ut livsmedlen åt behövande samt att samarbeta med andra organisationer med liknande mål.

Ruoka-apu.fi – Enemmän kuin ruokaa.

Utdelning på alla platser klockan 14.

Måndagar

• Logistikcentralen Handelsesplanaden 22.
  • Dragnäsbäcks kyrka Gerbyvägen 27.

• Ristikka, Fräsargatan 2 (innergården).

• Smedsby, Niklasvägen 3.

• Logistikcentralen Handelsesplanaden 22.

John Åsvik, ordförande i Vasa Mathjälpsförening
telefon: 050 560 2930
e-post: john.asvik@netikka.fi

Tag kontakt

ledande diakonitjänsteinnehavare
Rådhusgatan 13, vån. 2
65100 Vasa

Jag är socionom/diakon YH med tilläggsstudier i själavård. Även utbildad arbetshandledare. Jag har många års erfarenhet av diakoniarbete i olika församlingar och även erfarenhet inom barnskyddet och att jobba med ungdomar och deras familjer.