sjungande barn

Barnkörer och Juniororkestern

Går du i lågstadiet och tycker om att sjunga? Då är du välkommen med i någon av våra barnkörer! I körerna tränar vi på att lyssna på varandra och tillsammans skapa musik genom sång. Det är också möjligt att få vara solist eller att spela med på något instrument ibland. Körerna uppträder i samband med församlingens olika aktiviteter, till exempel gudstjänster med små & stora, konserter och andra musiktillfällen. I körerna kan man börja när som helst, även mitt i en termin. Det kostar ingenting att vara med i våra körer.

Gerby-Mickarna

Övar i Gerby skolas utrymmen. De som är med i kören får vara med och välja vilka sånger som känns roliga att sjunga. Välkommen med!

• Åk 1–4 torsdagar klockan 14.15–14.45.
  • Åk 3–6 torsdagar klockan 14.15–15.05 (övar en stund längre än de andra klasserna).

Ledare är Karolin Wargh tel. 044 480 8333, e-post karolin.wargh@evl.fi.

Jump&Joy

• Övningarna är onsdagar klockan 14.30–15.15 i Vikinga skolas utrymmen.

Ledare är Karolin Wargh tel. 044 480 8333, e-post karolin.wargh@evl.fi.

Sundom skolkör

För barn i årskurs 1–4. Välkommen med!

• Kören övar i Sundom skolas utrymmen torsdagar klockan 14.15–15.

Dirigent är Monica Heikius tel. 044 480 8332, e-post monica.heikius@evl.fi.

Juniorokestern

Juniororkestern riktar sig till barn, unga och vuxna som spelar något orkesterinstrument såsom stråk- och blåsinstrument. Dirigent är Christer Bergstén.

• Orkestern övar torsdagar kl. 18–19 på Skolhusgatan 28, källarvåningen. Ingång från gården.

Kolla också in församlingens övriga barnverksamhet

Ta kontakt

kantor
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Jump & Joy-kören, Gerby-Mickarna, orgelundervisning.

kantor
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Sundomkören, Sundom skolkör, sångundervisning.