Temadagar

10-årskalas

Vi i församlingen vill fira din 10 års dag tillsammans med dig. På programmet finns aktivitetsstationer, "knytkalas" och andakt. En liten överraskning.

Nästa 10-årsfest ordnas 21.5. 2024 och anmälan finns här. Anmälan behöver vi senast 16.5. Inbjudan skickas också per post till alla födda år 2014 som hör till Vasa svenska församling.

Välsingelse av ettor

Det nya både lockar och oroar de ivriga nybörjarna. Att skicka i väg sitt barn till skolan är omtumlande också för en förälder. En vuxen vet så mycket om hur hård världen kan vara och hur sårbart ett barn är. Ibland kan man inte göra någonting annat än be: "Gode Gud, ta hand om mitt barn". Därför vill vi bjuda er till välsignelse av ettor. Kom, vi ber om välsignelse tillsammans! Vid skolstart i augusti på kvällstid i Trefaldighetskyrkan. Ingen anmälan krävs.

Ett barn och en vuxen med änglavingar på ryggen går längs en väg. De syns bakifrån.

Ta kontakt

ledare för kristen fostran