Rådhusgatan 13

Rosa rappat hus längs en gata i en stad.

Rådhusgatan 13, 65100 Vasa

Pastorskansliet betjänar vardagar klockan 9–15 (lunchstängt klockan 11.30–12).

På Rådhusgatan 13 finns Vasa svenska och finska församlingarnas diakonimottagningar, familjerådgivningsbyrån och pastorskanslier. Här finns också ekonomikontoret, förvaltningsavdelningen, fastighetsväsendet och personalens arbetsrum.

Diakonimottagningen

Diakonimottagningen finns på andra våningen. Om du kommer med hiss så finns ingången till vånster om hissen. Mottagning enligt tidsbeställning.

Länk till diakonernas kontaktuppgifter

Familjerådgivningen

Familjerådgivningen finns på andra våningen. Om du kommer med hiss så finns ingången till vånster om hissen. Mottagning enligt tidsbeställning.

Länk till familjerådgivningens webbsidaÖppna länk i ny flik

Pastorskansliet

Vasa svenska församlings pastorskansli finns på tredje våningen. Om du kommer med hiss så finns ingången till höger om hissen.

Hartmansgränden

Vid Hartmansgränden 6 finns svenska församlingens barn- och ungdomsbyrå samt ett större konferensutrymme.

Länk till undersidan om barn- och ungdomsbyråns utrymmen

Länk till undersida om konferensrummet