Rekrytering

På den här sidan annonserar vi om lediga jobb.

De flesta rekryteringarna sker via rekryteringsprogrammet KirkkoRekry.

Länk till Vasa kyrkliga samfällighets sida i rekryteringstjänsten KirkkoRekryÖppna länk i ny flik

Då vi har lediga tjänster så syns de i listan nedan.

Välkommen och jobba hos oss!

De evangelisk-lutherska församlingarna i Vasa bildar Vasa kyrkliga samfällighet. Vasa svenska församling, Vaasan suomalainen seurakunta och Vähänkyrön seurakunta hör till Vasa kyrkliga samfällighet.

Församlingarna ansvarar bland annat för det andliga arbetet och kyrkliga förrättningar.

Församlingarnas ekonomi-, personal-, fastighets-, köks- och begravningstjänster, familjerådgivning, sjukhussjälavård och invandrararbete sköts för församlingarnas del av samfälligheten.

Distansarbete

I Vasa kyrkliga samfällighet finns möjlighet att delvis arbeta på distans. Distansarbetet kan utgöra högst cirka 25 procent av arbetstiden. Beslut om distansarbete togs av gemensamma kyrkorådet 16.12.2020.

Länk till gemensamma kyrkorådets protokoll 16.12.202Öppna länk i ny flik

Lediga jobb i Vasa svenska församling

RSSÖppna länk i ny flik