Lillkyro församlingsgård

Ljusgrå tegelbyggnad med kors på väggen.

Kirstantie 7, 66500 Lillkyro

044 480 8426 vaktmästare-städare

044 480 8510 Lillkyro församlings pastorskansli

Pastorskansliet betjänar må–ons kl. 9–14 och fre kl. 19–13.

Församlingshemmet i Lillkyro blev klart sommaren 2018. I utrymmena ordnas verksamhet för barn, familjer och ungdomar.

I byggnaden som planerats av arkitektbyrå NAC Arkkitehdit Ab finns församlingssal, matsal med intilliggande kök, pastorskansli samt ungdoms- och dagklubbsutrymmen.

I festsalen ryms 125 personer och i matsalen 85 personer.

Församlingsgården är tillgänglig, funktionell och utrustad med modern teknik. Tilläggsuppgifter om utrustningen fås av vaktmästare-städaren.

Rum med sittdynor i olika färger. Rum med sittggrupp och sittdynor i olika färger. Vid väggen ett lågt skåp med ett kors ovanpå.
Dagklubbsutrymmen Ungdomsutrymmen
Rum med matsalsbord och stolar. Sal med svarta stolar utrdadade i. I förgrunden en lampa som ser ut som en träboll.
Matsalen Festsalen

Försasmlingsmedlemmar har möjlighet att köpa servering till minnesstunder och familjehögtider via Vasa kyrkliga samfällighet.

Länk till prislistan för serveringen på Vasa kyrkliga samfällighets webbsidaÖppna länk i ny flik

Förfrågningar och bokningar

044 480 8403 Utrymmesbokning för konserter och evenemang via telefon vardagar kl. 13–15.

Länk till blankett för bokning av utrymmen

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett