Kyrknytt delas ut 28 oktober

I nästa Kyrknytt ligger fokuset på det kommande församlingsvalet och kandidaterna som har fått svara på några frågor. Kyrknytt delas ut 28.10 till alla svenskspråkiga hushåll i Vasa som inte har reklamförbud.

Kyrknytt 2022 webb.jpg

Utöver församlingsvalet innehåller Kyrknytt en intervju med arkitekt Kalle Viljanen som har uppdraget att skissa på den nya församlingsgården i hörnet av Skolhusgatan och Vasaesplanaden.

– Innergården skulle fungera som en trädgård med äppelträd och hästkastanjer, dit eftermiddagssolen når, säger Kalle.

Ekonomidirektör Kjell Fellman berättar om nuläget och hur planeringsarbetet framskrider. Han har tät kontakt med Kalle Viljanen och säger att han väntar på spänning på vilka olika möjligheter för församlingsgården Kalle presenterar.

I Kyrknytt finns också information om kommande verksamhet.

Länk till den digitala versionen av Kyrknytt hösten 2022Öppna länk i ny flik

Kyrknytt delas ut 28 oktober

Höstnumret av Kyrknytt delas ut 28 oktober av Posten till alla svenska hushåll i Vasa utan reklamförbud. Om du inte får tidningen kan du beställa den avgiftsfritt. Du kan också ge tips på artiklar som du vill läsa eller intressant personer som du vill att presenteras i Kyrknytt.

Länk till webbsida med beställningsblankett, tipsblankett samt tidigare nummer av Kyrknytt

Thu Oct 27 10:57:15 EEST 2022