Samtalsstöd – när livet inte är så lätt

Ibland möter vi kriser i livet som gör att vi frågar oss: Hur skall jag komma framåt? Då kan ett stödjande samtal vara till hjälp.

Samtalsstöd Facebook.jpg

Anders Lundström, Susanne Blomqvist, Ann-Kristin Bengs, Hanna-Maria Hakala, Hanna Jern, Malin Lindblom, Maria Zuglian, Janne Hänninen, Anna-Mari Bäckman och Kerstin Borg har alla sina egna styrkor och specialområden.

I församlingen finns många präster och diakoner som har olika specialområden och gärna ger tid för personliga samtal. Du hittar information om våra samtalspartner och deras specialområden på webben.

Länk till webbsidan Samtalsstöd

Vi ger gärna tid för samtal som går på djupet – där skörhet, smärta och brustenhet får komma fram – och där även styrkor och glädjeämnen berörs. I samtalet tänker vi att Gud är närvarande som en tredje part. Du avgör själv om vi pratar tro eller inte.

Vi har alla tystnadsplikt och vi för inga register över de samtal som förs.Samtalsstödet kostar ingenting. Det är ingen terapiform, utan ett stöd i livet när du vill dela något med någon annan. Samtal kan föras en gång eller flera gånger i församlingens utrymmen eller på annan plats. Det kommer du överens om med din samtalspartner.

2022-11-10 12:29:00.0