Kyrknytt delas ut till medlemshushållen i Vasa 28.1

Årets första Kyrknytt delas ut till församlingens medlemshushåll i Vasa lördag 28.1.

Kyrknytt webbnyhet 1-2023.jpg

Kyrknytt delas ut 28 januari och innehåller bland annat en intervju med biskop Bo-Göran Åstrand.

Kyrknytt 1/2023 delas ut till församlingens medlemshushåll i Vasa lördag 28.1 av PPP Finland.

Tidigare har Kyrknytt delats ut av Posten till alla svenska och tvåspråkiga hushåll i Vasa utan reklamförbud och då har man också kunnat prenumerera på tidningen. Prenumerationsmöjligheten faller bort i och med att alla församlingshushåll får Kyrknytt.

Postbox- och Poste restanteadressater nås inte. Kyrknytt finns också på pastorskansliet samt i våra kyrkor och andra utrymmen.

Fick du ingen Kyrknytt eller vill du inte ha den?

Om du är medlem och inte får någon tidning eller om du i fortsättningen inte vill ha Kyrknytt så meddela pastorskansliet, i första hand via e-post pastorsexpedition.vasa@evl.fi eller per telefon 06 326 1309 vardagar klockan 9–11.30 och 12–15.

I år delas Kyrknytt ut två gånger. Orsaken till att utgivningsgångerna minskar i antal är att trycknings- och utdelningskostnaderna har stigit.

Fest, insamling, nöje och miljfrågor

Kyrknytt 1/2023 fokuserar på biskopsvisitationen som infaller 3–5 februari, Borgå stifts 100-årsjubileum och Gemensamt Ansvar-insamlingen som öppnas 5.2. I tidningen ingår också en artikel som handlar om församlingens miljöarbete och så publiceras för första gången ett korsord, som David Forsblom har gjort.

Utöver intressanta artiklar innehåller Kyrknytt information om vårens gudstjänster, konserter och övrig verksamhet.

Länk till den digitala versionen av KyrknyttÖppna länk i ny flik

2023-01-26 13:45:00.0