Kom med och plocka skräp med församlingen!

Vasa svenska församling deltar i Yles kampanj En miljon soppåsar. På söndag 24.3 efter högmässan som börjar klockan 13 i Trefaldighetskyrkan går vi i smlad trupp och plockar skräp.

Skräp i naturen.

Yles kampanj En miljon soppåsar pågår fram till 14.6.

Församlingen deltar i Yles kampanj En miljon soppåsar och är med och gör Vasa till Finlands snyggaste stad.

Efter högmässan i Trefaldighetskyrkan 23.4 som börjar klockan 13 dricker vi kyrkkaffe i kryptan innan vi går ut och plockar skräp.

Du kan komma sportklädd till högmässan eller så dyker du upp först till kyrkkaffet cirka klockan 14.

Vi har soppåsar och skräpplockare. Ta med egna handskar och klä dig i kläder som får bli dammiga och är lätta att röra sig i.

Länk till Yles webbsida med information om kampanjen En miljon soppåsarÖppna länk i ny flik

Tilläggsinformation

Anna-Karin Lärka
Anna-Karin Lärka