Plättförsäljningen på Konstens natt inbringade 570 euro

Plättförsäljningen i kyrkparken på Konstens natt inbringade 570 euro till församlingens missionsarbete. Missionsledare Riikka Perälä tackar alla som köpte plättar och frivilliga som hjälpte till med olika uppgifter.

Plättar på två stekpannor.

Församlingen sålde nästan 300 plättar på Konstens natt 2023.

Under Konstens natt såldes nästan 300 plättar till förmån för de missionsorganisationer som Vasa svenska församling understöder, Finska Missionssällskapet och Svenska Lutherska Evangeliföreningen.

Riikka Perälä som är församlingens ledare för missionsarbete och internationellt arbete är nöjd över resultatet.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla som hjälpte till med att steka plättar, ta betalt, ställa i ordning och städa undan under Konstens natt.

Rikka i kyrkparken.
Riikka Perälä arbetar som vikarierande ledare för missionsarbete och internationellt arbete.

Plättförsäljningen gick stundvis trögt på grund av tekniska utmaningar med bland annat eltillförseln. Församlingen kommer att sälja plättar, våfflor eller annat liknande på Konstens natt också nästa år men konceptet ska utvecklas under vintern så att försäljningen går smidigare.

– Stort tack för tålamodet till alla som köade och understödde församlingens missionsarbete genom att köpa plättar, säger Riikka.

Människor står under ett tak bakom ett bord- På bordet finns stekpannor och andra saker.
Frivilliga hjälpte till med att steka och sälja plättar på Konstens natt.

Tilläggsuppgifter

Riikka Perälä
Riikka Perälä
vik. ledare för missionsarbete och internationellt arbete