Den officiella anslagstavlan finns nu på webben

Församlingens officiella anslagstavla finns numera på församlingens webbplats. På anslagstavlan publiceras officiella kungörelser gällande exempelvis val och lediga jobb.

Anslagstavla av kork med en vit  lapp som det står

Orsaken till förändringen är att vi 1.7.2023 fick en ny kyrkolag (652/2023) och kyrkoordning (657/2023).

Den nya kyrkolagstiftningen ändrar också sättet att hålla församlingens protokoll och beslut synliga. Utöver församlingsrådets och Sundom kapellförsamlings protokoll och föredragningslistor publicerar vi nu också de kyrkoherdebeslut som församlingsmedlemmar kan begära omprövning av. Våra protokoll har publicerats på webben redan i närmare tio år.

När vi offentliggör protokoll och beslut beaktar vi bestämmelserna i kyrkolagen, lagen om offentlighet i myndigheternas verksamhet (621/1999) och andra lagar som kan föreskriva sekretess.

Länk till Vasa svenska församlings officiella anslagstavlaÖppna länk i ny flik

Tilläggsuppgifter

Anna-Karin Lärka