Höstens Kyrknytt delas ut 2 september

Höstens Kyrknytt har temat studerande. Tidningen delas ut till alla medlemshushåll lördagen den 2 september.

Tidning med titeln Kyrknytt på ett bord.

Årets andra nummer av församlingstidningen Kyrknytt delas ut till församlingens medlemshushåll i Vasa lördag 2.9 av PPP Finland. Postbox- och Poste restanteadressater nås inte. Kyrknytt finns också på pastorskansliet samt i våra kyrkor och andra utrymmen.

I det här numret har vi riktat strålkastarna mot studerande. Det finns en intervju med en studerande, en artikel från en av församlingens verksamhetsformer för studerande och unga vuxna: Te, stick & snack och information om olika stödformer som församlingen erbjuder. Nytt i Kyrknytt är en artikelserie om engagerade församlingsmedlemmar.

Utöver intressanta artiklar innehåller Kyrknytt information om höstens gudstjänster, konserter och övrig verksamhet.

Länk till den digitala versionen av höstens Kyrknytt 2023Öppna länk i ny flik

Fick du ingen Kyrknytt eller vill du inte ha den?

Om du är församlingsmedlem och inte får någon tidning eller om du i fortsättningen inte vill ha Kyrknytt så meddela pastorskansliet, i första hand via e-post pastorsexpedition.vasa@evl.fi eller per telefon 06 326 1309 måndag–torsdag klockan 9–11.30 och 12–15.

Tilläggsuppgifter

Johanna Backholm