De vackraste julsångerna inleds i köpcentrum Rewell

Vasa svenska församling tar i år den älskade musiktraditionen De vackraste julsångerna till köpcentrum Rewell. De vackraste julsångerna sjungs också i Trefaldighetskyrkan och i Sundom kyrka samt i Brändö kyrka där konceptet riktar sig speciellt till barnfamiljer.

Text: De vackraste julsångerna. kom med och sjung!

Det första sångtillfället går av stapeln 8.12 klockan 16 i köpcentrum Rewell där församlingens medarbetarkör stärker allsången och också framför några julsånger.

Torsdagen den 14.12 klockan 18 sjunger vi De vackraste julsångerna för barnfamiljer i Brändö kyrka med barnkörerna Jump&Joy och Gerby-Mickarna.

I Trefaldighetskyrkan sjunger vi De vackraste julsångerna lördag 16.12 klockan 18. Där medverkar damkören QuinnTon, Vasa kyrkokör, Wasa bygdekör och Sundomkören.

I Sundom kyrka finns möjlighet att sjunga älskade julsånger söndag 17.12 klockan 18. Mellan allsångerna uppträder Sundomkören, Wasa bygdekör och Lotta Borg.

De vackraste julsångerna gör gott!

De vackraste julsångerna är utöver julens musikevenemang även en av Finlands största välgörenhetskampanjer eftersom det på tillfällena samlas in kollekter för Finska Missionssällskapets arbete för att försvara de allra svagastes rättigheter.

Med hjälp av kollekten som uppbärs arbetar Finska Missionssällskapet för att minska fattigdomen, för ökad rättvisa och ett människovärdigt liv. Under de senaste åren har den årliga insamlingen inbringat ungefär en miljon euro i hela landet.

Läs mer om De vackraste julsångerna på webbsidan devackrastejulsångerna.fiÖppna länk i ny flik.

2023-12-08 10:15:00.0