Konsert till förmån för Vasa mathjälp

Sundom kapellförsamling ordnar en välgörenhetskonsert till förmån för Vasa mathjälp söndagen den 28 januari klockan 18 i Sundom kyrka.

Hand som plcokar mat och noter. Text: Välgörenhetskonsert för Vasa mathjälp.

På konserten uppträder Markus Bergfors, Lucy Nordlund, Hans Martin, Hanna Jern, Maria Lind, Sundomkören och Wasa bygdekör. Alla artister deltar utan att få ersättning så alla inkomster från programblad och kollekt går direkt till mathjälpen utan omkostnader.

Vasa mathjälps ordförande John Åsvik säger att i nuläget står cirka 2 000 personer i matköerna varje vecka. Han befarar att när restriktionerna för att få bostadsbidrag skärps i vår kommer matköerna att bli längre och redan nu har man märkt ett ökat behov.

Hanna Jern som är vikarierande kaplan i Sundom kapellförsamling berättar att kapellförsamlingen vill göra något konkret för att få in pengar till Vasa mathjälp och på så sätt hjälpa fler.

– Jag bor i Dragnäsbäck ser själv varje vecka hur lång matkön är där, säger Hanna Jern, som hoppas att många kommer på konserten.

– Välkommen att njuta av musiken och gör samtidigt en god gärning!

Programbladet kostar 15 euro och det finns också möjlighet att ge kollekt till förmån för Vasa mathjälp.

Konserten ordnas 28.1 klockan 18 i Sundom kyrka.

Tilläggsuppgifter

Hanna Jern
Hanna Jern
tf. kaplan, Sundom kapellförsamling
Skutnäsvägen 6
65410 Sundom

Förutom att jag är präst har jag en ämneslärarutbildning inom livsåskådningskunskap, filosofi och religion. Jag har arbetserfarenhet från skolvärlden, småbarnsfostran och från barnskyddet där jag jobbat med ungdomar som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

2024-01-19 15:10:00.0