Kyrknytt delas ut 26 januari

Temat för vårens Kyrknytt är ”Var inte rädd”. Tidningen innehåller artiklar kring temat döden och vad vi tror att händer efter att vi dött. Tidningen delas ut till alla Vasa svenska församling medlemshushåll fredagen den 26 januari.

Kyrknytt-tidning på en snödriva.

Kyrknytt delas ut av PPP Finland. Postbox- och Poste restanteadressater nås inte. Kyrknytt finns också på pastorskansliet samt i våra kyrkor och andra utrymmen.

Kyrknytt har intervjuat prästerna Gunnar Särs och Jean Banyanga samt sjukhusprästerna Malin Lindblom, Ann-Sofi Nylund och Tuija Storbacka om vad de tror att händer med oss då vi dör.

Susann Furu som har mist flera kära berättar om hur hon klarat av att hantera sorgen och hur livet går vidare. Kyrknytt har också bekantat sig med Österbottens museums samling av änglar.

Utöver intressanta artiklar innehåller Kyrknytt information om vårens verksamhet.

Länk till den digitala versionen av vårens Kyrknytt 2024Öppna länk i ny flik

Fick du ingen Kyrknytt eller vill du inte ha den?

Om du är församlingsmedlem och inte får någon tidning eller om du i fortsättningen inte vill ha Kyrknytt så meddela pastorskansliet, i första hand via e-post pastorsexpedition.vasa@evl.fi eller per telefon 06 326 1309 måndag–torsdag klockan 9–11.30 och 12–15.

Tilläggsuppgifter

Johanna Backholm