Välgörenhetskonsert för Gemensamt Ansvar 3 februari

I Vasa svenska församlings välgörenhetskonsert till förmån för Gemensamt Ansvar 3.2 klockan 18 i Trefaldighetskyrkan medverkar sångare från Pedavoces, Övis gymnasiekör, Liam Gädda med solosång, Aapo Luoma på piano, Monica Heikius och Mari Renvall med duettsång samt Karolin Wargh på orgel.

Hjärtan. Text: Välgörenhetskonsert för Gemensamt Ansvar.

Vasa svenska församling ordnar en välgörenhetskonsert till förmån för Gemensamt Ansvar-insamlingen lördagen den 3 februari klockan 18 i Trefaldighetskyrkan.

Medverkande är sångare från Pedavoces, Övis gymnasiekör, Liam Gädda solosång, Aapo Luoma piano, Monica Heikius och Mari Renvall duettsång samt Karolin Wargh orgel.

Ung man framför ett keyboard.
Aapo Luoma har studerat pianospel i sex år.
Ung man som sjunger i en kyrka.
Liam Gädda studerar första året på Övis gymnaisums musiklinje och har tagit sånglektioner i fyra år.
Kör.
Sångare från Svenskfinlands enda blandade studentkör uppträder också på välgörenhetskonserten.

På konserten framförs främst klassiska stycken. Utöver sång bjuds det på både orgel- och pianomusik.

Konferencier på konserten är Hanna-Maria Hakala. Maria Zuglian informerar om årets insamlingsmål.

Ett programblad som kostar 10 euro säljs till förmån för den evangelisk-lutherska kyrkans årliga storinsamling Gemensamt Ansvar. Också en kollekt uppbärs.

I år går de insamlade medlen från Gemensamt Ansvar till att stöda unga i Finland som riskerar att marginaliseras samt till internationellt bistånd via Kyrkans utlandshjälp.

Läs mera om årets Gemensamt Ansvar-insamlingÖppna länk i ny flik

Vasa svenska församlings insamlingskanaler

Vasa svenska församling deltar årligen i Gemensamt Ansvar insamlingen. Genom att ange rätt referensnummer styrs 20 % av intäkterna till Vasa svenska församling.

Vid betalning via nätbanken är vårt referensnummer 305789.
Vid betalning med Mobilepay är vårt nummer 33648.

Insamlingskonton

Aktia: FI82 4055 0010 4148 41
Nordea: FI16 2089 1800 0067 75
Pohjola bank: FI14 5000 0120 2362 28

Genom att ange referensnummer 305789 styrs 20 % av medlen till Vasa svenska församling.

Mobilepay

Om du betalar med Mobilepay är vårt referensnummer: 33648.

Nätbetalning

Genom att klicka här kommer du till en betalningsblankett på webbenÖppna länk i ny flik

Via blanketten kan du med ett par klick ta dig till din egen nätbank för att göra betalningen.

Insamlingstillstånd: RA/2020/639. På Åland: ÅLR/2023/7525.

Tilläggsuppgifter

Maria Zuglian
Maria Zuglian
diakonissa 80 %

Jag har en utbildning och bakgrund inom hälso- och sjukvården och har arbetat med personer i alla åldrar och med olika kulturella bakgrunder. Jag har lång erfarenhet att stödja människor i kris och jag vet att det finns ett hopp som bär igenom den mörkaste natt. Jag har arbetat inom diakonin sedan början av år 2020.

"Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det" (Joh. 1:5)

Hanna-Maria Hakala
Hanna-Maria Hakala
ledande diakonitjänsteinnehavare
Rådhusgatan 13, vån. 2
65100 Vasa

Jag är socionom/diakon YH med tilläggsstudier i själavård. Även utbildad arbetshandledare. Jag har många års erfarenhet av diakoniarbete i olika församlingar och även erfarenhet inom barnskyddet och att jobba med ungdomar och deras familjer.

Karolin Wargh
Karolin Wargh