Fastetidens internationella Taizémässa på tre språk

De evangelisk-lutherska församlingarna i Vasa ordnar en internationell Taizémässa på tre språk söndagen den 3 mars klockan 18 i Trefaldighetskyrkan. Den internationella mässan är ett fint sätt att komma tillsammans över språkgränserna.

Vahakyntiilöitä hiekassa.

I Taizémässan kan deltagarna tända böneljus om de vill.

Sångerna i mässan sjungs på tre svenska, finska och engelska och bibelläsningarna är också på flera olika språk. En popup-kör leder sången som bär gudstjänsten.

Mässan innehåller inte någon predikan utan enbart meditativa sånger, böner, bibelläsning och nattvard.

Medverkande är Maria Talola, Jean Banyanga, Anni Alakoskela, Jessica Emaus, Mari Renvall och Popup-kören. Efter mässan servering i Kryptan.

Söndagen den 3 mars klockan 18 firas en internationell Taizémässa på tre språk i Trefaldighetskyrkan.

Tilläggsuppgifter

Jean Banyanga