Småskaligt eller äntligen – ta chansen och gift er på Bröllopsnatten!

Glöm all bröllopsstress och kostsamma arrangemang! Gift er som ni är, fint klädda i brudklänning och kostym eller i vanliga kläder på Bröllopsnatten 10.10.2020 i Brändö kyrka.

Grafik med texten Bröllopsnatt.

Bröllopsnatten är ett lågtröskelevenemang för de som länge tänkt att "kanske vi borde gifta oss" - eller för de som vill ordna ett enkelt småskaligt bröllop!

Under Bröllopsnatten vigs par med 30 minuters mellanrum. Vigseltiderna är lördag 10.10 kl. 00-03 och kl. 17-21.

Anmälan till den populära Bröllopsnatten

Bröllopsnatten brukar vara populär. Senaste gången Bröllopsnatten ordnades gick alla vigseltider åt. Förhandsanmälan via webben senast 18.9.

Pastorskansliet kontaktar de anmälda i anmälningsordning för närmare detaljer kring vigseln.

Hindersprövning

Senast en vecka före Bröllopsnatten ska paret göra en hindersprövning. Med hindersprövningen förvissar man sig om att det inte finns lagliga hinder för vigsel. Hindersprövning begär ni tillsammans via webben eller genom att besöka hemförsamlingens pastorskansli.

Det är också möjligt med välsignelse av äktenskapet under bröllopsnatten. Om ni har gift er vid magistraten kan ni be om ett vigselintyg därifrån som ni tar med till bröllopsnatten.

Fotografering, bubbel och tilläggsinfo

Fotograf Camilla Andersson är på plats och tar bilder ifall ni så önskar. Efter vigseln bjuder församlingen brudparet på bubbel och tårta!

Förfrågningar: Pastorskansliet, 06 326 1309 eller kaplan Anders Lundström, 044 480 8323.

Bröllopsnatten ordnas i samarbete med Vaasan suomalainen seurakunta.

2020-09-09 14:36:00.0