Temavecka om bön och ekumenik

Under den ekumeniska böneveckan 18–25 januari lyfter vi bön och ekumenik i våra sociala medier. Temat för den ekumeniska böneveckan är i år ”Bli kvar i min kärlek så bär ni rik frukt” (Joh 15:1–17).

Illustrerat klot med kors och ljus på. Text: 18–25.1 Ekumeniska böneveckan för kristen enhet.

Ekumeniska böneveckan firas varje år 18–25 januari i virka 75 länder.

Böneveckan för kristen enhet är världens största ekumeniska manifestation som genomförs samtidigt i cirka 75 länder. Den infaller varje år 18–25 januari.

Böneveckan för kristen enhet 2021 har förberetts av klosterkommuniteten Grandchamp i Schweiz med temat ”Bli kvar i min kärlek så bär ni rik frukt” (Joh 15:1–17) och uttrycker Grandchamps kallelse till bön, försoning och kyrkans enhet och i hela den mänskliga familjen.

Bli kvar i min kärlek så bär ni rik frukt

Böneveckans alla texter hittas på ekumeniska rådets webbsida.

Länk till ekumeniska rådets webbsida med material för den ekumeniska böneveckan 2021Öppna länk i ny flik

Under temaveckan kommer vi också att lyfta det ekumeniska arbetet i Vasa samt i Finland.

Det blir videoandakter, textandakter och intressanta inlägg både på Facebook och Instagram, så följ våra kanaler lite extra den här veckan!

Länk till Vasa svenska församling FacebooksidaÖppna länk i ny flik

Länk till Vasa svenska församlings InstagramkontoÖppna länk i ny flik