Öppna dörrar till gemenskap

Visionen i Vasa svenska församlings strategi för åren 2021–2025 är att församlingen är medlemmarnas församling.

Träkors på ett kyrktak. I förgrunden grönskande trädkvistar.

Vasa svenska församlings strategi för åren 2021–2025 inleds med visionen som är:

Öppna dörrar till gemenskap:

• Vasa svenska församling vill vara medlemmarnas församling. Där församlingens medlemmar lever och verkar finns även församlingen.
  • Vi vill vara en del av vasabornas liv och verklighet. Livet delar vi tillsammans som människor och som Guds barn. Gud är alltings ursprung och vår trygghet.

Församlingsrådet behandlade och godkände strategin på sammanträdet 24.2.2021. På mötet konstaterades att strategin ses som en processplan där vi regelbundet återkommer till innehållet – styrkor, förväntningar, löften, mål, mätare och åtgärder.

Strategin innehåller sex olika delar, som bör läsas parallellt. Den första delen består av text och en allmän presentation av strategin. De fem andra delarna är:

• Våra styrkor 2025
  • Vilka förväntningar ställs på församlingen?
  • Våra löften
  • Vår karta
  • Målsättningar, mätare, åtgärder

Strategin utvärderas kontinuerligt.

Strategin finns också på församlingens webbsida.

Länk till Vasa svenska församlings strategi 2021–2025

2021-03-16 11:39:13.0