Meditativ sång- och orgelkonsert på Konstens natt

I den meditativa sång- och orgelkonserten ”Den lyssnande Maria” välkomnas lyssnaren in i en klangvärld från artonhundratalets franska orgeltoner fram till våra nutida inhemska tonsättares och diktares alster. I aftonmusikkonserten som ges på Konstens natt 12.8 kl. 19.30 i Trefaldighetskyrkan uppträder mezzosopran Erica Back och organisten och pianisten Karolin Wargh.

Text: Iltamusiiiki Aftonmusik, Kirkko Vaasassa Kyrkan i Vasa.

Erica Back är aktiv som uttolkare av opera, oratorier, lieder och kammarmusik. Sin operadebut gjorde Erica på Finlands Nationalopera 2016. Sedan januari 2019 är hon knuten till operahuset i tyska Oldenburg.

Erica Back.

Karolin Wargh som valdes till Årets kantor 2019 arbetar som kantor i Vasa svenska församling.

Karolin Wargh.

I konserten framförs bland annat verk av O. Kortekangas, A. Guilmant och G. de Frumerie. Det är fritt inträde till konserten. Delta på plats eller via församlingens Youtubekanal eller Sundom tv.

Länk till konserten på Vasa svenska församlings Youtubekanal

I evenemangskalendern finns hela konsertprogrammet, sångtexterna samt en längre presentation av artisterna.

Länk till konserten i evenemangskalendern

2021-08-09 10:01:52.0