Sök bidrag för evenemang och projekt

Vill du delta i ett kyrkligt evenemang eller ordna ett?  Nu är det dags att söka bidrag från församlingen.

människor

Församlingsrådet delar i vår ut 5200 euro i understöd för kyrklig verksamhet.

Dels kan man söka bidrag för att delta i evenemang som ordnas av inomkyrkliga organisationer.

Man kan också söka medel för att ordna evenemang eller genomföra ett projekt. Då beaktas om ändamålet är i samklang med församlingens verksamhet, och om det riktar sig till församlingens medlemmar eller berör dess område.

Man tittar också på om den sökande är en lokal aktör, och om projektet är innovativt.

Den sista inlämningsdagen för ansökan är den 15 mars. Församlingsrådet behandlar ansökningarna den 27 april, och bidragen betalas ut i maj. Alla som ansökt om bidrag får meddelande om beslutet.

Mera information ges av församlingssekreterare Anna-Karin Lärka, tfn: 044-480 8301, e-post: anna-karin.larka@evl.fi.

Länk till blanketten för ansökan om ekonomiskt understödÖppna länk i ny flik

2022-02-10 12:42:00.0