Kvinnoweekend på Alskat 8–9 mars

Vasa svenska församling och Förbundet Kyrkans Ungdom ordnar en kvinnoweekend på Alskat lägergård 8–9 mars. Temat för dagarna är ”Mitt i livet” och huvudtalare är Maria Widén, pensionerad sjukhuspräst och sjukvårdslärare på Åland.

Kvinna med hatt på huvudet. text: Kvinnoweekend på Alskat 8-9.3.

Kvinnor i alla åldrar välkomnas till en helg av vila med möjlighet att dela tankar och erfarenheter med andra kvinnor.

Det blir mycket musik, andakt, stilla mässa, lovsång, workshopar, bastubad och god mat.

Kvinnoweekenden inleds på fredag med drop in från 17.30 och avslutas på lördag vid 17-tiden. Sista anmälningsdag är 28.2.

Pris: 65 euro. För studerande, vårdlediga, arbetssökande och sjukpensionärer 55 euro.

Läs mera om weekenden i evenemangskalendern

Tilläggsuppgifter

Hanna Jern
Hanna Jern
tf. kaplan, Sundom kapellförsamling
Skutnäsvägen 6
65410 Sundom

Förutom att jag är präst har jag en ämneslärarutbildning inom livsåskådningskunskap, filosofi och religion. Jag har arbetserfarenhet från skolvärlden, småbarnsfostran och från barnskyddet där jag jobbat med ungdomar som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

2024-02-13 15:30:23.0