Kvinnoweekend

fr 8.3 kl. 17.30 – lö 9.3 kl. 17.00
Kvinna med hatt. Text: Kvinnoweekend. Mitt i livet.

Alskathemmet

Vad gör ditt liv meningsfullt och vad gör att du känner dig speciellt levande – du kvinna mitt i livet? Välkommen att dela gemenskap och kravlös samvaro kring bland annat de här frågorna på Alskat lägergård under kvinnoweekenden 8–9 mars.

Vasa svenska församling och Förbundet Kyrkans Ungdom ordnar en kvinnoweekend på Alskat lägergård 8–9.3. Temat är Mitt i livet och där befinner vi oss alla oavsett ålder.

Vad gör ditt liv meningsfullt och vad gör att du känner dig speciellt levande – du kvinna mitt i livet? Välkommen att dela gemenskap och kravlös samvaro kring bland annat de här frågorna på kvinnoweekenden.

Maria Widén, pensionerad sjukhuspräst och sjukvårdslärare på Åland, leder våra tankar kring andlig mognad och mänskliga villkor under vårt vårvinterdygn vid havet. Medverkar gör också Hanna Jern. Välkommen för att dela samtal, måltider, stilla mässa, lovsång och vila.

Workshoppar

På lördag kan du välja mellan olika workshoppar:

1. Pilgrimens ledord – vi gör vår egen pilgrimskrans med Maria Widén.
  2. Ge din kropp vad den behöver mitt i livet. Spänd i nacken och ryggen? Pia Niemi leder uppmjukande rörelser för övre kroppen med avslappning och stretching.
  3. Kreativ servettvikning med Alexandra Stenros.
  4. Hanna-Maria Hakala delar med sig av sina tankar mitt i livet.

Weekenden inleds på fredag med drop in från klockan 17.30 och avslutas på lördag vid 17-tiden.

Pris

Pris: 65 euro. För studerande, vårdlediga, arbetssökande och sjukpensionärer 55 euro.

Anmälan senast 28.2 via webbsidan kyrkansungdom.fi.

• Vuxna Vuxna

Länk till Förbundet Kyrkans ungdoms webbsida Öppna länk i ny flik

Ta kontakt

tf. kaplan, Sundom kapellförsamling
Skutnäsvägen 6
65410 Sundom

Förutom att jag är präst har jag en ämneslärarutbildning inom livsåskådningskunskap, filosofi och religion. Jag har arbetserfarenhet från skolvärlden, småbarnsfostran och från barnskyddet där jag jobbat med ungdomar som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.