Höstens Kyrknytt delas ut 27 augusti

Höstens Kyrknytt innehåller information om församlingens verksamhet i höst. I tidningen finns en artikel men församlingspastor Hanna Jern och hennes tankar kring sången som tröstar, om begravningskapellets orglar som byggdes för 20 år sedan samt en intervju med församlingens nya kantor Karolin Wargh.

En del av pärmen av tidningen Kyrknytt. Hanna Jern syns på bilden samt texten: Hanna sjunger för att beröra...

– En sång kan till exempel sätta ord på något som en människa går igenom och få honom eller henne att känna sig mindre ensam. Det var också tanken med sångerna på Facebook, säger församlingspastor Hanna Jern i intervjun i Kyrknytt.

Under våren publicerades tre sångvideon med Hanna Jern på församlingens Facebooksida och Youtubekanal.

Länk till sången You´ve got av friend med Hanna Jern på YoutubeÖppna länk i ny flik

Orglarna har hållit i 20 år

Uppståndelsekapellets orglar blir i september 20 år gamla. På Youtube finns också två videon där församlingens kantor Monica Heikius spelar på orgeln i stora kapellet.

Länk till video på Youtube där Monica Heikius leker med orgeln i stora kapellet på begravningsplatsen i VasaÖppna länk i ny flik

Länk till sången Gammal fäbodpsalm på stora kapellets orgel med Monica Heikius på YoutubeÖppna länk i ny flik

Höstens verksamhet

Församlingen ordnar i höst verksamhet som normalt men säkerhetsavstånden och god handhygien beaktas i all verksamhet. Kom inte till våra samlingar om du känner dig sjuk. Verksamheten presenteras också i evenemangskalendern på webben.

Länk till Vasa svenska församlings evenemangskalender på hemsidanÖppna länk i ny flik

Kyrknytt delas ut 27 augusti

Kyrknytt delas ut av posten till all svenska och tvåspåkiga hushåll i Vasa utan reklamförbud. Kyrknytt finns också från och med 28.8 i våra kyrkor och verksamhetsutrymmen. Det går även att prenumerera avgiftsfritt på Kyrknytt.

Länk till webbsida med anmälningsblankett för prenumeration av KyrknyttÖppna länk i ny flik

Länk till Kyrknytt hösten 2020 i digital formÖppna länk i ny flik

Via dator är det enkelt att bläddra i den digitala tidningen. Om du använder mobiltelefon eller platta kan det lönas att ladda ner tidningen som pdf-fil via molnet med pilen som syns nere i högra hörnet då du öppnar den digitala tidningen.

2020-08-25 10:13:00.0