Korsnästågets församlingsgård

Mörkbrun tegelbyggnad tagen på vintern när det är lite snö på marken.

Kapellbacksvägen 8, 65370 Vasa

044 480 8427 vaktmästare-städare

140

I Korsnästågets församlingsgård finns ett kapell samt lokaler för klubb-, ungdoms- och diakonimottagning. Korsnästågets församlingscentrum är ritat av arkitektbyrå A. Nurminen och stod färdigt 1979. Det totalrenoverades invändigt 2008.

Kapellet har 140 sittplatser. I kapellet finns en orgel med 12 stämmor (Rigel-Orgelbaum) och piano, ljudåtergivningssystem och induktionsslinga.

Längst bak i kapellet finns en plats för barn med mjuka mattor, sittdynor och möbler i barnstorlek såsom stolar, bord och ett skåp som fungerar som altare. Där finns leksaker, böcker och målartillbehör.

I anslutning till kapellet finns ett litet kök med kaffeservis för 80 personer. Tilläggsuppgifter om utrustningen fås av vaktmästare-städaren.

Fastigheten är utrustad med kameraövervakning.

Förfrågningar och bokningar

044 480 8403 Utrymmesbokning för konserter och evenemang via telefon vardagar kl. 13–15.

Länk till blankett för bokning av utrymmen

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett
Hörselslinga Hörselslinga