Sorgbearbetning

ons 14.2 kl. 18.00

Brändö församlingsgård

Anmälan avslutad

Sorgbearbetningskursen är för dig som lider av en förlust i samband med dödsfall, skilsmässa eller relationsproblematik. Förhandsanmälan senast 9.2.

Sorgbearbetningskurs enligt metoden som utarbetats av Svenska institutet för sorgbearbetning. Kursen är för dig som lider av en förlust i samband med dödsfall, skilsmässa eller relationsproblematik. Handledare är Anders Lundström och Kerstin Borg.

Kursen hålls i Brändö församlingsgård onsdagar klockan 18 under tiden 14.2-10.4. Paus vecka 9.

Anmälan senast 9.2 via webben eller till pastorskansliet, telefon 06 326 1309. Ytterligare information om metoden finns på församlingens webbplats under fliken Stöd och hjälp samt på sorg.se. Kursen är avgiftsfri. Vi rekommenderar att du köper kursboken som kostar 25 euro men du kan också låna ett exemplar.
  • Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik

Vasa svenska församling

Tag kontakt

kaplan
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Jag är en av församlingens präster med tilläggsstudier i själavård och ledarskap. Jag är också certifierad handledare i sorgbearbetning och kan ge stöd vid olika förluster, antingen individuellt eller i grupp. Jag arbetar också för en jämlik kyrka, där alla skall bemötas och behandlas jämlikt och likvärdigt, oberoende av kön, etnisk bakgrund eller om man hör till en sexuell minoritet. Jag är regnbågspräst.