Familjegudstjänst

sö 31.3 kl. 10.00
Örn som flyger. Text: Han har uppstått. Han är inte här.

Sundom kyrka

Kristus är uppstånden. Ja, han är sannerligen uppstånden. Så lyder påskens glada hälsning runtom i världen.

Påskdagen är uppståndelsens dag. Dagen då det otroliga händer. De första som får uppleva det stora undret är några kvinnor som går till graven med väldoftande kryddor. Men de hittar ingen kropp. De möts av en tom grav. Jesus har uppstått. Han är inte där.

Hanna Jern, Monica Heikius, Camilla Andersson, Lilian Martin, Sundomkören, Wasa bygdekör, Sundom skolkör, Steve Johnson, trumpet.

Tema: Kristus är uppstånden.
Kollekt: För att hjälpa världens fattigaste bland annat genom att förbättra deras utkomstmöjligheter. Kyrkans Utlandshjälp.
  • Barn och familj Barn och familj
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar

Öppna länk i ny flik

Sundom, Vasa svenska församling

Tag kontakt

tf. kaplan, Sundom kapellförsamling
Skutnäsvägen 6
65410 Sundom

Förutom att jag är präst har jag en ämneslärarutbildning inom livsåskådningskunskap, filosofi och religion. Jag har arbetserfarenhet från skolvärlden, småbarnsfostran och från barnskyddet där jag jobbat med ungdomar som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.