Högmässa

sö 31.3 kl. 11.00
Örn som flyger. Text: Han har uppstått. Han är inte här.

Dragnäsbäcks kyrka

Kristus är uppstånden. Ja, han är sannerligen uppstånden. Så lyder påskens glada hälsning runtom i världen.

Påskdagen är uppståndelsens dag. Dagen då det otroliga händer. De första som får uppleva det stora undret är några kvinnor som går till graven med väldoftande kryddor. Men de hittar ingen kropp. De möts av en tom grav. Jesus har uppstått. Han är inte där.

Lundström Anders, Andersson Dan.

Tema: Kristus är uppstånden.
Kollekt: För att hjälpa världens fattigaste bland annat genom att förbättra deras utkomstmöjligheter. Kyrkans Utlandshjälp.
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar

Öppna länk i ny flik

Vasa svenska församling

Tag kontakt

kaplan
Rådhusgatan 13, vån. 3
65100 Vasa

Jag är en av församlingens präster med tilläggsstudier i själavård och ledarskap. Jag är också certifierad handledare i sorgbearbetning och kan ge stöd vid olika förluster, antingen individuellt eller i grupp. Jag arbetar också för en jämlik kyrka, där alla skall bemötas och behandlas jämlikt och likvärdigt, oberoende av kön, etnisk bakgrund eller om man hör till en sexuell minoritet. Jag är regnbågspräst.