Vi söker en barnledare för tiden 1.7.2024–30.6.2027

Vasa svenska församling ledigförklarar en befattning som barnledare för tiden 1.7.2024–30.6.2027. Ansökan via KirkkoRekry senast 16.5.2024 klockan 16.

Två kvinnor som sjunger. En spelar gitarr. De är i ett rum med leksaker i.

Vill du jobba med barn och barnfamiljer i en mellanstor stadsförsamling?

Barnledaren ingår i ett team med fyra barnledare, ledaren för familjeverksamheten, ungdomsarbetsledaren, ungdomsteologen och ledaren för arbetsområdet kristen fostran.

Arbetets tyngdpunkt är församlingens småbarnspedagogik, dvs. dagklubbar, familjeklubbar, besök i daghem samt verksamhet som riktar sig till barn i den grundläggande utbildningens lägre klasser och deras familjer.

Av den sökande förutsätts

• Grundexamen i pedagogisk verksamhet och handledning (barnledare) 180 kp, som innefattar det specialkunnande som behövs för uppgiften som barnledare i församlingar i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland, eller någon annan lämplig examen som har kompletterats med tillräckliga examensdelar inom småbarnspedagogik och familjeverksamhet och som innefattar det specialkunnande som behövs för uppgiften som barnledare i församlingar i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.
  • God förmåga att använda svenska i tal och skrift. Kunskaper i finska ses som en merit.
  • Konfirmerad medlem av Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

Behörig är också en person som avlagt examen enligt kyrkostyrelsens beslut om innehavare av en tjänst som ungdomsarbetsledare (Kyrkans författningssamling Nr 164) och innehavare av en tjänst som ledare inom småbarnspedagogiken (Kyrkans författningssamling Nr 165) samt en person med en examen eller utbildning enligt biskopsmötets tidigare beslut om barnledare.

Den som blir vald skall innan arbetet inleds visa ett godkänt intyg över sitt hälsotillstånd av företagsläkare samt ett utdrag från straffregistret, enligt straffregisterlag 6 § 2 mom.

Ansökan inlämnas senast 16.5.2024 klockan 16 via rekryteringsprogrammet KirkkoRekry (arbetsnyckel 2268).

Länk till arbetsannonsen i KirkkorekryÖppna länk i ny flik

Ytterligare information

Heidi Mäkelä