Kyrknytt fortsätter heta Kyrknytt

Kyrknytt två_XL.jpg

Församlingstidningen Kyrknytt som hittills utkommit två gånger kommer också i fortsättningen att heta Kyrknytt. I mars utlystes en tävling där församlingsbor kunde ge förslag namnförslag för tidningen. Sju personer deltog i tävling och bland dem har ett presentkort på 30 euro lottats ut. Vinnaren har meddelats personligen.

Redaktionsgruppen för Kyrknytt behandlade namnförslagen 6.6 och fastslog att tidningen i fortsättningen också kommer att heta Kyrknytt. Av de inkomna förslagen stödde tre Kyrknytt. Redaktionsgruppen var också enhällig om att Kyrknytt bäst berättar vad tidningen innehåller.

Ambitionen med Kyrknytt är att på ett fräscht sätt informera om församlingens verksamhet och lyfta upp aktuella teman.  Första numret behandlade Fasta och påsk och nummer två hade Dop som tema. Du kan bläddra i tidningarna här: vasasvenskaforsamling.fi/information-kansli/forsamlingsbladet

Kyrknytt distribueras till svenska och tvåspråkiga hushåll i Vasa. Hushåll med reklamförbud nås inte. Om du har reklamförbud kan vi posta Kyrknytt direkt till dig, beställningen görs via vår webbsida.

Kyrknytt finns också i våra kyrkor och andra utrymmen.

Redaktionsgruppen tar emot idéer på innehåll. Kontakta Johanna Backholm (johanna.backholm@evl.fi, 044 480 8310) om du har någonting du önskar att vi skulle lyfta upp. Nästa nummer utkommer 29.8 med temat Trefaldighetskyrkan 150 år.

2019-06-13 11:18:00.0